Tuesday, August 2, 2016

[VIDEO TESTIMONI] INGIN TAHU BAGAIMANA BEKAS JURUTERA INI MENGHARUNGI DETIK2 PENUH CABARAN DAN MENGATASI MIMPI NGERINYA KETIKA BERPANTANG? 


Kak Jiha tiap2 hari menangis setiap kali masuk ke bilik air ketika berpantang anak pertama. Apa taknya, tiap kali nak membuang je ada masalah, ada masalah je nak membuang.. Sakit sembell ni datang lps minggu ketiga berpantang. Sakitnya pulak mcm sakit nak bersalin.. Rasa macam xnak mengandung lagi. 

Bila mengandungkn anak kedua, cepat2 kak jiha dapatkan set prenatal shaklee dan juga set postnatal shaklee utk kegunaan semasa pantang. Wooww.. lepas bersalin je anak kedua, malam tu kak jiha terus ambil 4 biji ostematrix, alhamdulillah.. proses pembuangannya berjalan lancar..! macam tengah memandu di highway plus.. takde sakit2 lagi ketika meneran.. xde trafik jem, xde roadblock lagi.. No more sembell problem..! Nak uruskan anak pun jadi lebih mudah.

Jangan terkejut, kini kak jiha dapat gegurl sorang lagi.. yang ini betul2 baby shaklee, kak jiha confident sesangat guna set shaklee ni lps melalui pelbagai cabaran dan mimpi ngeri ketika berpantang anak pertama. Kepada mana2 mak buyung di luar saya, elok lah cuba set ostematrix shaklee ini. saya rekomen sesangat..! 



video



Friday, July 1, 2016

FORMULA ANTI-OKSIDA YANG DIPERCAYAI SEJAK TAHUN 2006 HASIL 2,636 UJIKAJI SAINS YANG PERLU ANDA MILIKI.


Kenapa ramai orang mencari vivix untuk mengubati penyakit kronik? Betul ke vivix berkesan sebegitu skli? Apa kandungan vivix hingga ia boleh menyembuh bermcm2 jenis penyakit?

APA ITU VIVIX?
Vivix adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Ianya berupa sejenis sirap atau jus yang terhasil daripada campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik.
Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain.

Di dalam Vivix juga terdapat ramuan yang dipanggil resveratrol yang bersifat anti oksida, anti inflamasi dan anti kanser.
Ramai yang telah mengenali dan menjadi pengguna Vivix Shaklee. Antaranya adalah individu yang telah dapat mengawal bacaan gula dalam darah mereka (diabetes), indiviu yang telah sembuh daripada Stroke, individu yang telah pulih daripada Cancer (ini boleh disokong dengan testimoni pelanggan), dan pelbagai penyakit kronik yang lain.
Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.
Bagaimana Vivix bertindak?
1. Mempertahankan sel (cell defense)
2. Memberi tenaga kepada sel (cell energy)
3. Memperbaiki sel (cell repair)
4. Meningkatkan prestasi sel (cell performance)
Apa yang lebih menarik tentang Vivix Shaklee?
1) Menggalak penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
2) Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
6) Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk
7) Membantu dlm proses penurunan berat badan
8) Menyokong kesihatan mata
9) Meningkatkan kesihatan imum badan
10) Menggalakkan kesihatan keseluruhan


PERHATIAN : Vivix tidak disarankan kepada ibu mengandung.

Siapa Yang Memerlukan Vivix?
Vivix juga adalah suplement yang terbaik untuk
1) Penghidap kanser
2) Diabetes

3) Stroke, darah tinggi & pesakit jantung
4) Perokok tegar (yang ingin berhenti merokok)
5) Sakit lutut dan gout
6) Mempunyai masalah mata
7) Cyst, fibriod, pcos
8) Bermasalah nyanyuk
9) Pesakit SLE, bell palsy, Telesemia
10) Suami isteri yang ingin awet muda dan menjalani kehidupan yang sihat
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:
Sis Lola 019-375 4540
Shaklee Independent Distributor No.1221863
Rawang, Selangor, KL, Putrajaya
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Friday, January 11, 2013

Little Abqari Playschool

Little Abqari Playschool Concept - Learning Through Play

Belajar sambil bermain (learning through play) menjadi asas kepada keseluruhan aktiviti pembelajaran kanak-kanak di taska kami. Ini kerana Naluri semulajadi kanak-kanak itu sendiri yang suka bermain tetapi dalam waktu yang sama mereka dapat belajar memahami sesuatu konsep di persekitarannya melalui aktiviti tersebut.


Contohnya main pondok-pondok atau masak-masak ala- ala masterchef dilakukan secara bermain meniru keadaan kehidupan sebenar. Secara tidak langsung kanak-kanak belajar peranan sosial dalam masyarakat. Belajar membilang atau membaca abjad diterapkan menerusi nyanyian atau aktiviti yang menyeronokkan juga telah menunjukkan hasil yang lebih berkesan kepada kanak-kanak.


Konsep belajar sambil bermain yang diterapkan dalam Little Abqari Playschool (LAP) akan mendorong kanak-kanak berminat untuk belajar dan merasa seronok. Secara tidak langsung mereka akan mengganggap pembelajaran itu sesuatu yang menyeronokkan. Kajian menunjukkan Jika di peringkat awal kanak-kanak sudah diberi tekanan dengan alam pembelajaran formal kesan jangka panjang kanak-kanak akan merasa bosan di masa akan datang.

Come and join the fun with us.. :)


LIKE US IN FACEBOOK : FB Little Abqari Playschool

 Konsep belajar sambil bermain

 Hari pertama pendaftaran dan ramah mesra bersama ibubapa.

Come and join the fun with us.. :)

LIKE US IN FACEBOOK : FB Little Abqari Playschool

Monday, March 12, 2012

Akhlak Kepada Orang Yang Mencaci dan Menghina

“Wahai saudaraku! Jangan engkau dekati Muhammad itu. Dia orang gila. Dia pembohong. Dia tukang sihir. Jika engkau mendekatinya, engkau akan dipengaruhinya dan engkau akan menjadi seperti dia,” kata seorang pengemis buta Yahudi berulang-ulang kali di satu sudut pasar di Madinah pada setiap pagi sambil tangannya menadah meminta belas orang yang lalu-lalang.

Orang yang lalu-lalang di pasar itu ada yang menghulurkan sedekah kerana kasihan malah ada juga yang tidak mempedulikannya langsung.

Pada setiap pagi, kata-kata menghina Rasulullah SAW itu tidak lekang daripada mulutnya seolah-olah mengingatkan kepada orang ramai supaya jangan terpedaya dengan ajaran Rasulullah SAW. Seperti biasa juga, Rasulullah SAW ke pasar Madinah. Apabila baginda sampai, baginda terus mendapatkan pengemis buta Yahudi itu lalu menyuapkan makanan ke mulutnya dengan lembut dan bersopan tanpa berkata apa-apa.

Pengemis buta Yahudi yang tidak pernah bertanya siapakah yang menyuapkan itu begitu berselera sekali apabila ada orang yang baik hati memberi dan menyuapkan makanan ke mulutnya.

Perbuatan baginda itu dilakukannya setiap hari sehinggalah baginda wafat. Sejak kewafatan baginda, tidak ada sesiapa yang sudi menyuapkan makanan ke mulut pengemis itu setiap pagi.

Pada satu pagi, Saidina Abu Bakar ra pergi ke rumah anaknya, Siti Aisyah yang juga merupakan isteri Rasulullah SAW untuk bertanyakan sesuatu kepadanya.

“Wahai anakku Aisyah, apakah kebiasaan yang Muhammad lakukan yang aku tidak lakukan?”, tanya Saidina Abu Bakar ra sebaik duduk di dalam rumah Aisyah.

“Ayahandaku, boleh dikatakan apa sahaja yang Rasulullah lakukan, ayahanda telah lakukan kecuali satu,” beritahu Aisyah sambil melayan ayahandanya dengan hidangan yang tersedia.

“Apakah dia wahai anakku, Aisyah?”

“Setiap pagi Rasulullah akan membawa makanan untuk seorang pengemis buta Yahudi di satu sudut di pasar Madinah dan menyuapkan makanan ke mulutnya. Sejak pemergian Rasulullah, sudah tentu tidak ada sesiapa lagi yang menyuapkan makanan kepada pengemis itu,” beritahu Aisyah kepada ayahandanya seolah-olah kasihan dengan nasib pengemis itu.

“Kalau begitu, ayahanda akan lakukan seperti apa yang Muhammad lakukan setiap pagi. Kamu sediakanlah makanan yang selalu dibawa oleh Muhammad untuk pengemis itu,” beritahu Saidina Abu Bakar ra kepada anaknya.


Pada keesokan harinya, Saidina Abu BAkar ra membawakan makanan yang sama seperti apa yang Rasulullah SAW bawakan untuk pengemis itu sebelum ini. Setelah puas mencari, akhirnya beliau bertemu juga dengan pengemis buta itu. Saidina Abu Bakar ra segera menghampiri dan terus menyuapkan makanan ke mulut pengemis itu.

“Hei… Siapakah kamu? Berani kamu menyuapku?” Pengemis buta itu mengherdik Saidina Abu Bakar ra. Pengemis buta itu terasa lain benar perbuatan Saidina Abu Bakar ra itu seperti kebiasaan.

“Akulah orang yang selalu menyuapmu setiap pagi,” jawab Saidina Abu Bakar ra sambil memerhatikan wajah pengemis buta itu yang nampak marah.

“Bukan! Kamu bukan orang yang selalu menyuapku setiap pagi. Perbuatan orang itu terlalu lembut dan bersopan. Aku dapat merasakannya, dia terlebih dahulu akan menghalus dan melumatkan makanan itu kemudian barulah menyuap ke mulutku. Tapi kali ini aku terasa sangat susah aku hendak menelannya,” balas pengemis buta itu lagi sambil menolak tangan Saidina Abu Bakar ra yang masih memegang makanan itu.

“Ya, aku mengaku. Aku bukan orang yang biasa menyuapmu setiap pagi. Aku adalah sahabatnya. Aku menggantikan tempatnya,” beritahu Saidina Abu Bakar ra sambil mengesat air matanya yang sedih.

“Tetapi ke manakah perginya orang itu dan siapakah dia?”, tanya pengemis buta itu.

“Dia ialah Muhammad Rasulullah. Dia telah kembali ke rahmatullah. Sebab itulah aku yang menggantikan tempatnya,” jelas Saidina Abu Bakar ra dengan harapan pengemis itu berpuas hati.

“Dia Muhammad Rasulullah?”, kata pengemis itu dengan suara yang terkedu.

“Mengapa kamu terkejut? Dia insan yang sangat mulia,” beritahu Saidina Abu Bakar ra. Tidak semena-mena pengemis itu menangis sepuas-puasnya. Setelah agak reda, barulah dia bersuara.

“Benarkah dia Muhammad Rasulullah?”, pengemis buta itu mengulangi pertanyaannya seolah-olah tidak percaya dengan berita yang baru didengarnya itu.

“Ya benar. Kamu tidak percaya?”

“Selama ini aku menghinanya, aku memfitnahnya tetapi dia sedikit pun tidak pernah memarahiku malah dia terus juga menyuap makanan ke mulutku dengan sopan dan lembut. Sekarang aku telah kehilangannya sebelum sempat memohon ampun kepadanya,” ujar pengemis itu sambil menangis teresak-esak.

“Dia memang insan yang sangat mulia. Kamu tidak akan berjumpa dengan manusia semulia itu selepas ini kerana dia telah pun meninggalkan kita,” beritahu Saidina Abu Bakar ra.

“Kalau begitu, aku mahu kamu menjadi saksi. Aku ingin mengucapkan kalimah syahadah dan aku memohon keampunan Allah,” ujar pengemis buta itu.

Selepas peristiwa itu, pengemis itu telah memeluk Islam di hadapan Saidina Abu Bakar ra. Keperibadian Rasulullah SAW telah memikat jiwa pengemis itu untuk mengakui ke-Esaan Allah..

Sunday, January 16, 2011

Kisah Lukmanul Hakim, Anaknya dan Seekor Keldai

Mari kita berkongsi satu kisah yang sangat besar pengajaran dan cukup relevan dengan kehidupan kita pada hari ini.. Kisah yang ingin saya kongsikan ialah kisah Luqman al Hakim dengan anaknya dan seekor keldai (baghal). Betapa Lukman al Hakim ini sangat berhikmah dalam memberi pesan dan menyampaikan ilmu kepada anaknya. Dalam mendidik anaknya untuk berhadapan dengan pandangan manusia, Luqman al Hakim telah membawa anaknya beserta seekor keldai ke pasar yang menjadi tumpuan orang ramai. Betapa sesungguhnya dengan pengalaman dan bergelanggang di tengah masyarakat itu juga merupakan guru yang baik dalam memberi ilmu tentang manusia kepada kita.

Kisah bermula dengan Luqman al Hakim telah menaiki keldai itu, anaknya pula yang mengendalikan keldai itu sambil berjalan kaki, apabila mereka melintas di hadapan sekumpulan manusia maka terdengarlah orang ramai berkata :

" Inilah orang tua yang tidak mengasihani anaknya, dia bersenang-lenang di atas keldai, anaknya pula berjalan kaki! "

Maka Luqman al Hakim pun turunlah daripada keldai dan menaikkan anaknya ke atas keldai seraya beliau sendiri pula yang mengendalikan keldai dengan berjalan kaki, sehinggalah mereka melintas di hadapan sekumpulan manusia yang lain lalu terdengar pula orang ramai berkata :

" Sungguh biadab anak itu, orang tua dibiarkan berjalan kaki, dia pula bersenang-lenang di atas keldai! "

Mendengar kata-kata itu, Luqman al Hakim terus menaiki dan menunggangi keldai bersama anaknya sehingga mereka melintasi sekelompok manusia, maka berkata pula orang ramai :

" Lihat! seekor keldai membawa dua orang!, alangkah seksanya keldai itu membawa beban berganda! "

Mendengar percakapan itu, Luqman al Hakim dan anaknya turun dan tidak menaiki keldai itu lalu membiarkan ia kosong saja sepanjang perjalanan sehingga lalu di hadapan segerombolan manusia, orang ramai berkata lagi :

" Sungguh tidak cerdik mereka itu, keldai dibiarkan kosong tidak ditunggangi, tuannya pula berjalan kaki saja!"

--------

Petatah Arab ada berbunyi : " Ridhonnas ghoyatun la tudrak! " yang bermaksud " Kepuasan atau persetujuan dari semua pihak iaitu manusia adalah sesuatu yang tidak mungkin dicapai ". Inilah yang kita katakan pandangan manusia, namun apa yang pasti, kita harus mengutamakan pandangan Allah lebih dari segala-galanya.

Berkata Luqman al Hakim kepada anakandanya selepas kisah keldai di atas :

" Sesungguhnya tiada terlepas seseorang itu dari percakapan manusia. Maka orang yang berakal tiadalah dia mengambil pertimbangan melainkan kepada Allah S.W.T sahaja. Barang siapa mengenal kebenaran, itulah yang menjadi pertimbangannya dalam tiap-tiap sesuatu "

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud :

Dari Ibnu Abbas RadhiAllahu `anhu, katanya: Pada suatu hari aku berada dibelakang Rasulullah sollallahu `alaihi wasallam (boncengan), lalu baginda bersabda: "Wahai anak, peliharalah Allah nescaya (Dia) akan memelihara kamu, peliharalah Allah nescaya (Dia) akan berada dihadapan kamu, dan jika engkau memohon maka memohonlah kepada Allah, dan jika engkau meminta pertolongan maka mintalah pertolongan kepada Allah, dan ketahuilah bahawa sekiranya umat berkumpul (bersepakat) untuk memberikan suatu manfaat kepadamu, nescaya mereka tidak akan mampu berbuat demikian melainkan dengan sesuatu yang telah ditetapkan (ditakdirkan) oleh Allah, dan sekiranya umat berkumpul (bersepakat) untuk mendatangkan bencana keatas kamu, nescaya mereka tidak akan mampu berbuat demikian melainkan dengan sesuatu yang telah ditetapkan (ditakdirkan) oleh Allah. Dan telah diangkat segala pena dan telah kering segala buku." Hadis Riwayat : Imam Tirmidzi

Sabda Rasulullah SAW lagi :

" Barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, berkatalah perkara yang baik, atau lebih baik ia diam sahaja " Hadis Riwayat : Bukhari & Muslim

Mudah2an kita semua beroleh pengajaran daripada kisah ini serta lebih berhati-hati dalam berkata dan membuat penilaian terhadap orang di sekeliling kita, barangkali Tuhan melihat dia lebih baik daripada kita. Sesungguhnya tidak ada apa yang membezakan darjat sesama manusia melainkan TAQWA.

Thursday, July 8, 2010

UPDATED : Bazaar Aidilfitri @ Tesco Rawang 2011

UPDATED : BAZAAR AIDILFITRI @ TESCO RAWANG 2011


Kini kembali untuk tahun kedua..!


Dijemput kepada usahawan dan peniaga di sekitar Rawang, Selayang, Gombak, Kepong, Sungai Buloh, Serendah, Batangkali, Kuala Kubu, Kuala Selangor, Kuala Lumpur atau di mana sahaja yang berminat untuk menyertai dan memeriahkan Bazaar Aidilfitri @ Tesco Rawang 2011 bolehlah menghubungi kami dan mendaftarkan diri.

Pelbagai aktiviti sampingan yang menarik akan diadakan. Terdapat kaunter D.J., pelbagai pertandingan dan persembahan, bahkan kaunter zakat turut disediakan sebagai kemudahan kepada pengunjung dan peniaga untuk menunaikan tanggungjawab menunaikan zakat fitrah dan harta. Lokasi yang strategik dan menjadi tumpuan pengunjung. Sangat hampir dengan exit Highway LATAR (Kuala Lumpur - Kuala Selangor) yang baru beroperasi baru2 ini..!

1st come 1st serve..!

Tarikh : 1 - 29 Ogos 2011

Tempat : Perkarangan Letak Kereta Tesco Rawang

(berhadapan jalan utama dan exit Highway LATAR)

- Biskut Raya & Tradisional

- Ketupat, Lemang & Rendang

- Kurma dan Makanan Timur Tengah

- Pakaian Lelaki, Wanita & Kanak-Kanak

- Tudung, Telekung & Songkok

- Buku, CD Agama & Alat-Alat Ibadah

- Aksesori & Perhiasan Wanita

- Keperluan dan Perhiasan Rumah

- dan lain-lain.



Lokasi Tesco Rawang yang strategik

dan sentiasa padat dengan pengunjung

Pemandangan dari arah pekan Rawang,

Kelihatan kaki bukit Templer Park di belakang

yang menjadi exit Highway LATAR yg baru .

Pemandangan dari pintu keluar utama (Pintu 1)

Lokasi bazaar yang strategik
bertentangan dengan jalan utama Selayang-Rawang
Pemandangan dari arah Selayang / Exit Highway LATARPemandangan dari pintu keluar Food Court

Peta Lokasi ke Tesco Rawang


PENAMPILAN KHAS : KUMPULAN RABBANI dan MASKOT UPIN & IPIN


Jangan ketinggalan..
Bazaar Aidilfitri @ Tesco Rawang.. Kali ke-2 berturut2..!

HUBUNGI : FathusShudur Resources (FSR) di talian
013-2545389 / 019-3966116

Thursday, April 1, 2010

Malam Sahabat Niaga Upin & Ipin

Pada 27 Februari 2010 yang lalu bertempat di Carlton Hotel, Shah Alam telah berlangsungnya Malam Sahabat Niaga Upin & Ipin 2009/2010 yang dianjurkan oleh Les' Copaque Production bersama anak syarikatnya, LC Merchandising Sdn Bhd. Majlis yang pertama kali ini diadakan bertujuan untuk meraikan semua sahabat niaga barangan tulen Upin & Ipin yang menjual produk ini sejak penubuhan LC Merchandising Sdn Bhd, 2 tahun yang lalu. Selain bersuai kenal dengan kesemua sahabat niaga, majlis ini juga bertujuan untuk memberikan pendedahan dan membincangkan perancangan serta hala tuju syarikat pada masa akan datang. Turut diadakan adalah seminar pada sebelah pagi yang dihadiri oleh wakil sahabat niaga dari seluruh Malaysia.

Bersama Sahabat Niaga Upin & Ipin
Suasana ketika seminar
Puan Afiza memberi ucapan aluan

Malam Sahabat Niaga Upin & Ipin telah dirasmikan oleh Cik Noraini Hashim, Pengarah Jabatan Pembangunan Orang Kurang Upaya (OKU), wakil rasmi Y.B Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Turut dilancarkan pada malam tersebut adalah DVD Upin & Ipin Edisi Khas bagi kanak-kanak cacat pendengaran yang turut disampaikan kepada para pelajar cacat pendengaran dari Sekolah Menengah Dato' Ibrahim Yaacob sebagai tanda prihatin.

Kaunter pendaftaran sebelum bermula majlis

Suasana di dalam dewan majlis


Tuan Haji Burhanuddin Md Radzi, Pengarah Urusan Les' Copaque Production pula memberitahu penerimaan Upin & Ipin sekarang ini sangat memberansangkan sehingga ke Republik Indonesia, India dan Russia. Pelbagai rancangan terbaru untuk mempromosikan Upin & Ipin secara global termasuklah menganjurkan Upin & Ipin On Ice dan Taman Tema Upin & Ipin sebagai projek jangka panjang. Selain itu, pada tahun ini Les' Copaque telah merangka untuk menerbitkan permainan komputer Upin & Ipin, hasil kerjasama pihak syarikat dengan Universiti Teknologi MARA Malaysia (UiTM) dan Universiti Multimedia Malaysia (MMU).


Tn Haji Burhanuddin memberi ucapan pembukaan majlis

Anugerah juga turut disampaikan kepada beberapa sahabat niaga yang mencatatkan penjualan barangan tulen Upin & Ipin yang amat memberangsangkan. LC Merchandising juga turut mengorak langkah dengan melancarkan Kad Kelab Peminat Upin & Ipin yang akan digunakan oleh semua ahli kelab peminat Upin & Ipin. Ini bertujuan untuk mengeratkan hubungan dengan semua ahli kelab peminat Upin & Ipin dari seluruh tanah air selaras dengan permintaan yang sangat tinggi terhadap kelab peminat. LC Merchandising merancang akan membuat Malam Sahabat Niaga ini sebagai acara tahunan untuk mengembangkan aktiviti pemasaran barangan tulen Upin & Ipin. (Sumber : http://gengmovie.blogspot.com/2010/03/malam-sahabat-niaga-upin-ipin-20092010.html)


Bergambar dengan Sahabat Niaga selepas seminar


Bersama Puan Afiza, Marketing Director, LC Merchandising Sdn Bhd


Bersama 'Rakan Niaga' di Majlis Makan Malam Sahabat Niaga


Bersama orang kuat Upin & Ipin; Hajah Ainon a.k.a Opah


Tidak ketinggalan untuk bergambar dengan Upin..!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rehat Sejenak